Bekijk overzichtelijk hoe je pagina’s scoren in Google.
Waarschijnlijk weet je welke van je pagina’s het meeste verkeer opleveren, maar weet je ook welke pagina’s geen- of nauwelijks traffic generen.
Uit onderzoek van Ahrefs is gebleken dat maar liefst 90,63% van alle webpagina’s geen organisch verkeer uit Google krijgen.
Zonde, want je steekt een hoop tijd en energie in deze pagina’s. Met de paginaverkenner zie je in één keer welke pagina’s goed scoren, en welke er verbetering nodig hebben.
De Paginaverkenner bestaat uit een grafiek, een bubblechart. En een overzicht van al je pagina’s gegroepeerd op basis van het aantal klikken.
In de eerste grafiek zie je een verloop van het aantal klikken in de laatste 15 maanden.
Je kunt deze grafiek filteren, zodat je het verloop van een specifieke pagina kunt zien. Zo die je direct of een bepaalde pagina verbeterd moet worden.
Deze zogenaamde bubble chart geeft een visuele weergave van de positie van je webpagina’s en hun CTR.
Over het algemeen geldt de regel; hoe hoger de positie in Google, des te hoger de CTR.
Met deze bubble chart achterhaal je zogenaamde quick wins. Dit kunnen bijvoorbeeld pagina’s zijn die wel hoog scoren in Google, maar een relatief lage CTR hebben. Een simpele optimalisatie van de title tag en meta omschrijving, kan de CTR (en daardoor het aantal klikken) al drastisch verhogen.
In de Paginaverkenner worden al je pagina’s gegroepeerd weergegeven op basis van het aantal klikken dat een pagina genereert. Op deze manier zie je precies welke pagina’s het belangrijkst zijn, maar ook welke pagina’s helemaal niets toevoegen.
De pagina’s worden verdeeld in de volgende groepen:
Start vandaag nog met de Defellow SEO-toolset en ontdek of jij het maximale uit je webpagina’s haalt.
Meld je aan voor exclusieve SEO tips!