UTM taggingsheet

Creëer overzichtelijke data binnen Google Analytics en ontdek welke campagnes wel en niet werken.

Meld je vandaag nog aan voor onze mailings en we sturen de UTM-taggingsheet direct naar je op!

Geen zorgen, wij houden ook niet van spam. Uitschrijven kan met 1 klik.

utm taggingsheet

Wat is de UTM taggingsheet?

Met de UTM taggingsheet voeg je eenvoudig UTM parameters toe aan je URL’s. Maak verschillende parameters aan voor verschillende bronnen (bijvoorbeeld social media of e-mail) en bekijk in Google Analytics welke bronnen of campagnes wel of juist niet werken.

Hoe gebruik je de UTM taggingsheet?

Je gebruikt de UTM taggingsheet met Google Sheets of met Microsoft Excel. Voer een URL in en selecteer vervolgens de bron, medium, campagne en eventueel de content en de term.

Waarom de UTM taggingsheet?

Het voordeel van de UTM taggingsheet is dat het:

  1. Alle eerder gemaakte URL’s worden opgeslagen.
  2. Alle eerder gemaakte bronnen, mediums en campagnes worden opgeslagen. Hierdoor weet je zeker dat je data in Google Analytics altijd consistent is.